Лабораторна робота № 5
Тема: «Створення та опрацювання текстових документів»
Мета: розгляд основних методичних особливостей вивчення понять: шаблон документа; створення документа за допомогою майстра.
Вимоги до знань і вмінь: знати основні принципи, форми, прийоми та засоби викладання теми «Створення та опрацювання текстових документів».
Хід роботи
1. Опрацювати відповідний матеріал шкільного підручника або навчального посібника.
Приклад практичної роботи
Форматування документів складної структури
Завантажити програму Microsoft Word.
1. Відкрити робочий файл text з персональної папки.
2. Застосувати до заголовків стилі. Застосування заголовків до фрагментів тексту повинно бути зроблене наступним чином:
− заголовок 1-горівня: ЗАЯВА;
− заголовок 2-горівня: Додаток 1, Додаток 2 і т.д.;
− заголовок 3-горівня: Назва додатку.
Щоб застосувати стилі до тексту, необхідно:
1. Виділити абзац, до якого потрібно застосувати стиль.
2. На панелі інструментів «Форматирование» вибрати з існуючого списку стилів, вибрати необхідний, наприклад – Заголовок 1.
3. Виділений абзац зміниться після виконання попереднього пункту. Потім необхідно виконати зміни, необхідні для цього абзацу (вимоги – в таблиці).
4. Після закінчення редагування абзацу знову на панелі вибрати назву того ж стилю, що й в перший раз (Заголовок 1). Після чого з’явиться діалогове вікно «Переопределение стиля» в якому з двох можливих варіантів Переопределить: «данный стиль, используя выделенный фрагмент как образец»; «формат выделенного фрагмента текста, используя данный стиль», вибираємо перший.
5. В подальшому, при необхідності застосування стилю, який був раніше перевизначений, необхідно виділити необхідний абзац та вибрати цей шрифт на панелі інструментів.
№ рівня заголовку
|
Вимоги
|
1
|
Шрифт Times New Roman, розмір – 20, напівжирний, інтервал після – 12
|
2
|
Шрифт Arial, розмір – 18, напівжирний, інтервал після – 12
|
3
|
Шрифт Times New Roman, розмір – 16, напівжирний курсив,інтервал перед – 6, після – 12
|
3. Вставити нумерацію сторінок для документу (внизу сторінок по центру).
Щоб проставити нумерацію сторінок, необхідно:
1. Виконати в меню Word Вставка → Номера страниц…→В діалоговому вікні «Номера страниц» вибрати положення – внизу сторінки, вирівнювання – від центру. Самостійно проглянути можливості формату номеру сторінки.
2. Після закінчення встановлення параметрів номерів сторінок натиснути Ок.
4. Вставити наступні колонтитули для тексту: для першої сторінки – «Документ», для всіх інших – «Додатки».
Щоб вставити колонтитули в текст, необхідно:
1. Якщо потрібно для різних сторінок вставити різні колонтитули (так як у нашому випадку), то перед тим, як вставляти колонтитули, потрібно розбити документ на різні розділи.
2. Для вставки розриву розділу в поточному положенні, необхідно виконати в меню Word Вставка → Разрыв → В діалоговому вікні «Разрыв» вибрати новий розділ «со следующей страницы».
3. Виконати в меню Word Вид → Колонтитулы в полі редагування колонтитулу (верхнього) ввести його назву (Документ та Додаток відповідно до розділів).
4. Відформувати колонтитул – зробити шрифт курсивом з вирівнюванням справа.
5. Закрити поле редагування колонтитулу – натиснути «Закрыть» на панелі «Колонтитулы».
5. Для всього тексту документу встановити мову – Українську, та при допомозі програми Рута-Плай виправити помилки, якщо такі мають місце. Поставити автоматично перенесення слів.
Щоб перевірити документ на присутність помилок в тексті, необхідно:
1. Виділити весь текст документу.
2. Виконати в меню Word Сервис → Язык → Выбрать язык → В діалоговому вікні «Язык» вибрати «Украинский» → Ок. (при цьому повинно бути встановлено Сервис → Параметры → Правописание → атоматически проверять орфографию).
Щоб слова в тексті мали автоматичний перенос, необхідно:
1. Виконати в меню Word Сервис → Язык→ Расстановка переносов → В діалоговому вікні «Расстановка переносов» вибрати «Автоматическая расстановка переносов → Ок.
6. Вставити в кінець тексту зміст документу
Перед тим, як вставити зміст наберіть слово ЗМІСТ з нової сторінки та застосуйте до нього стиль «Заголовок 1». Під цим заголовком поставте курсор – місце, куди буде вставлений зміст.
Щоб вставити автоматично зміст документу, необхідно:
1. По-перше, в документі повинні бути застосовані стилі!!!
2. Виконати в меню Word Вставка → Оглавление и указатели → закладка Оглавление → вибирати вид – «Из шаблона», встановити кількість рівнів = 3 → Ок.
3. Зберегти всі зміни в файлі під іменем «pr_word.doc» (розширення файлу не вказується) в своїй персональній папці. Всі попередні версії цього документу знищити. Закрити всі програми і завершити роботу на комп’ютері.
5. Проаналізуйте особливості викладання теми «Текстовий процесор».
Комментариев нет:
Отправить комментарий